ده ها برابر مبلغ حق پخش صرف ساخت برنامه هایی می شود که بازدهی ندارند!

ده ها برابر مبلغ حق پخش صرف ساخت برنامه هایی می شود که بازدهی ندارند!

به گزارش دیجیپا، ریاست هیئت مدیره باشگاه شمس آذر در واکنش به پرداخت نشدن حق پخش تلویزیونی اظهار داشت: یک برنامه دو ساعته برای صدا و سیما چه مقدار هزینه می برد و چه قدر بیننده دارد؟ سود و فایده این ماجرا را نگاه کنید منطقی است. برای دو ساعت در طول 30 بازی فرضا می خواهند حداکثر 100 میلیارد پرداخت کنند، ده ها برابر این مبلغ هزینه می شود برای ساخت برنامه ای که بازدهی هم ندارد.



مهرزاد نجفیان رئیس هیأت مدیره باشگاه شمس آذر قزوین در گفت و گو با ایسنا درباره ی پرداخت نشدن حق پخش تلویزیونی اظهار داشت: در دنیا باشگاه ها سه منبع درآمد دارند؛ حق پخش، اسپانسری و سرمایه گذاری روی استعدادها. پرداخت حق پخش یک ثباتی به باشگاه می دهد. ابتدا این امیدواری را به باشگاه می دهد که سالیان سال دوام پیدا کند و سپس روی زیرساخت ها و آکادمی کار کند. بحث آکادمی باشگاه از ویترین ما که لیگ برتر است، اهمیت بیشتری دارد چونکه نیرو سازی آن جا اتفاق می افتد و اگر در این راه یک بودجه باثباتی داشته باشیم به این موارد توجه خواهد شد.

او اضافه کرد: پیموده شدن این مسیر موجب می شود در سال های آتی هزینه های باشگاه نیز کاهش پیدا کند. در ایران به مفهوم واقعی حرفه ای سازی نداریم. ثبات اقتصادی به باشگاه امکان برنامه ریزی را می دهد. باشگاه های خصوصی بیشترین ضرر را می بیند چونکه حامی ندارد و ثبات آنها در لیگ برتر گرفتار شبهه است که آیا سال دیگر هم شمس آذر به تیم داری ادامه می دهد یا خیر. پرداخت حق پخش موجب امیدواری خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

انتشار بخشنامه پیشنهادی صداوسیما برای حق پخش تلویزیونی صداوسیما فراتر از قانون/ چرا حق پخش تحقق پیدا نمی کند؟

معرفی انواع حق پخش تلویزیونی/ تبلیغات صداوسیما خلاف استانداردهای AFC!

یاست هیأت مدیره باشگاه شمس آذر با اشاره به این که «ده ها برابر مبلغ حق پخش هزینه می شود برای ساخت برنامه ای که بازدهی هم ندارد.» اظهار داشت: یک برنامه دو ساعته برای صدا و سیما چه مقدار هزینه می برد و چه قدر بیننده دارد؟ سود و فایده این ماجرا را نگاه کنید، موضوع برایتان منطقی می شود. برای دو ساعت در طول ۳۰ بازی فرضا می خواهند حداکثر ۱۰۰ میلیارد پرداخت کنند، ده ها برابر این مبلغ هزینه می شود برای ساخت برنامه ای که بازدهی هم ندارد.

نجفیان افزود: بسیاری از بازی ها ۱۰ تا ۵۰ میلیون بازدید کننده دارد. برای دادن حق باشگاه ها نباید دل شان کوچک باشد. فوتبال برنامه ای است که هیجان دارد و بدآموزی ندارد. در آکادمی باشگاه ما ۱۰۰۰ کودک تمرین می کنند و این بواسطه دیدن فوتبال اتفاق افتاده است. بسیاری از بچه ها از جانب سازمان های بزهکاری و اعتیاد پیش ما آمده اند و به ورزش گرایش پیدا کردند. اگر یک فیلم سینمایی نگاه کنید، زد و خورد دارد و احتمالاً بدآموزی هم دارد اما فوتبال یک نوع تعلیم و تربیت متعالی را ترویج می کند.

نجفیان در آخر با اعلان اینکه «دیگر هیچ نوع توسعه ای نمی توانیم انجام دهیم و فشار بسیار مضاعفی بر پیکره شرکت ما وارد شده است.» اظهار داشت: به شدت این مساله را پیگیری خواهیم کرد چونکه دیگر قابل ادامه دادن نیست. ما یک شرکت در بخش خصوصی هستیم که تیم را با حداقل بودجه بسته ایم اما ۶۰ تا ۷۰ میلیارد هزینه کردیم و دیگر هیچ نوع توسعه ای نمی توانیم انجام دهیم. فشار بسیار مضاعفی بر پیکره شرکت ما وارد شده است. فقط به خاطر مردم ادامه می دهیم چونکه با این تیم دل خوش هستند در صورتیکه حتی یک نفر هم حامی نمی گردد. امیدواریم این مساله تحقق پیدا کند تا بخش خصوصی به تیم داری امیدوار شود که آن هم جزو اهداف FIFA است. پایه های درآمدی ثابت که داشته باشیم باقی آن فراهم خواهد شد و امیدواری می شود تا بخش خصوصی هم برای ورود به ورزش رغبت پیدا کند.





منبع:

1403/09/12
10:25:26
5.0 / 5
39
تگهای خبر: بازی , باشگاه , تیم , شنا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
Digipa Sports Shoes

دیجیپا

فروش لوازم و کفش ورزشی

digipa.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیپا محفوظ است